[Gambar] Perhimpunan Janji Bersih Ambang Merdeka

Sekiranya anda seorang yang membaca berita, pastinya anda tahu bahawa, pada malam ambang kemerdekaan semalam terdapatnya Perhimpunan Janji Bersih yang diadakan diambang kemerdekaan. Walaupun dikatakan tiada permit untuk mengadakan perhimpunan di Dataran Merdeka, namun himpunan yang dihadiri puluhan ribu peserta itu tetap diadakan.


perhimpunan janji bersih ambang merdeka, perhimpunan merdeka,sambutan ambang kemerdekaan,perhimpunan bersih,janji bersih merdekaMenurut laporan, para Peserta Gabungan Janji mula membanjiri kawasan sekitar Dataran Merdeka dengan diiringi tiupan “vuvuzela” dan juga memakai baju T- shirt berwarna kuning sebagai tanda sokongan terhadap perjuangan gabungan tersebut. Walaupun acara bermula jam 11 malam, namun mereka sudah mula membanjiri kawasan dataran seawal jam 9 malam.

Perhimpunan ini bermula tepat jam 11.30 malam di kawasan Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) dan diceriakan dengan bacaan puisi yang bertajuk "Janji Demokrasi" oleh Sasterawan Negara A. Samad Said. Beliau juga dikatakan menangis selepas membaca pusi tersebut.

Secara keseluruhan tiada sebarang rusuhan ataupun kejadian yang tidak diingini berlaku sepanjang himpunan itu diadakan dan keadaan masih terkawal dengan kehadiran pihak berkuasa.

Antara gambar keadaan semasa Perhimpunan Janji Bersih :

perhimpunan janji bersih ambang merdeka, perhimpunan merdeka,sambutan ambang kemerdekaan,perhimpunan bersih,janji bersih merdeka

perhimpunan janji bersih ambang merdeka, perhimpunan merdeka,sambutan ambang kemerdekaan,perhimpunan bersih,janji bersih merdeka


perhimpunan janji bersih ambang merdeka, perhimpunan merdeka,sambutan ambang kemerdekaan,perhimpunan bersih,janji bersih merdeka

perhimpunan janji bersih ambang merdeka, perhimpunan merdeka,sambutan ambang kemerdekaan,perhimpunan bersih,janji bersih merdeka



Sumber : Carigold

[ Kata aku : Baguslah kalau tak ada apa-apa rusuhan ]



Kalau korang dah baca, klik "Like" kat bawah ni ye :


7 Responses to "[Gambar] Perhimpunan Janji Bersih Ambang Merdeka"

  1. okea lhaa drang buat ,mcm nie dari buat knsrt takk tntu arah :)

    ReplyDelete
  2. lega bila dengar xde pape yg xbaik terjadi..

    ReplyDelete
  3. Salam.

    99% datang untuk suka suki.. alhamdulillah, selamat takda pa2.

    ReplyDelete
    Replies
    1. wasalam lana hehehe..aah..suka suki d hari merdeka.

      Delete